هشدار درباره به‌روزرسانی فایرفاکس

هشدار درباره به‌روزرسانی فایرفاکس

هشدار درباره به‌روزرسانی کروم و فایرفاکس

موزیلا و گوگل نسخه‌های جدید فایرفاکس و مرورگر کروم را منتشر کرده‌اند. توصیه می‌شود مرورگرهای خود را به نسخه‌های جدید به‌روزرسانی کنید.

به گزارش گروه برنا ، کم‌توجهی کاربران در به‌روزرسانی آنتی‌ویروس و مرورگر، باعث آلوده شدن سیستم‌ها به بدافزارها می‌شود . قربانیان فضای مجازی با بی‌توجهی از طریق باز کردن پیوست ایمیل‌های اسپم یا لینک‌های درون آن‌ها، باز کردن فایل‌های دانلود شده آلوده از سایت‌های نامعتبر یا کلیک روی لینک‌های مخرب، از طریق توزیع تبلیغات آلوده، آلودگی از طریق هک و نفوذ به سیستم‌ها؛ به خصوص سیستم‌هایی که آسیب‌پذیری آن‌ها وصله نشده است، مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند.

در این راستا مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) اعلام کرد موزیلا برای رفع آسیب‌پذیری فایرفاکس، فایرفاکس اندروید و فایرفاکس ESR، به‌روزرسانی‌های امنیتی منتشر کرده است. این آسیب‌پذیری که با شناسه CVE-2020-16044 پیگیری می‌شود، دارای درجه اهمیت بحرانی بوده و به نحوه‌ی برخورد فایرفاکس با کوکی‌های مرورگر ارتباط دارد. آسیب‌پذیری در نسخه‌ 84.0.2 از فایرفاکس، نسخه 78.6.1 از فایرفاکس ESR و نسخه 84.1.3 از فایرفاکس اندروید رفع شده است.

همچنین، گوگل نیز برای پلت‌فرم‌های ویندوز، Mac و لینوکس، مرورگر گوگل کروم نسخه پایدار 87.0.4280.141 را منتشر کرده است. در این نسخه نقص های امنیتی رفع شده است. در صورت اکسپلویت این آسیب‌پذیری‌ها مهاجم می‌تواند، کنترل سیستم آسیب‌پذیر را در اختیار بگیرد. برای رفع آن‌ها کافیست، نسخه مرورگر خود را به‌روزرسانی کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.