استخدام کارشناسان امنیتی جدید در شرکت سولارویندز

استخدام کارشناسان امنیتی جدید در شرکت سولارویندز

استخدام کارشناسان امنیتی جدید در شرکت سولارویندز

دو فردی که در گذشته مجبور به ترک شغل قبلی خود شده بودند، با هم متحد شدند تا اعتبار  شرکت سولارویندز را دوباره بازگردانند.کریس کربس که پیش از این مدیر امنیت سایبری ایالات متحده بوده  پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط ترامپ برکنار شد.  الکس استیموس مدیر پیشین عملیات امنیتی شرکت فیسبوک بوده است.حالا با همکاری کریس یک شرکت استارتاپی جدید را تأسیس کرده اند.

Krebs Stamos Group

نام استارتاپ   Krebs Stamos Group   است. این استارتاپ موفق به جذب اولین مشتری خود یعنی شرکت SolarWinds شده است. این شرکت نرم‌افزاری که با بزرگترین هک در تاریخ آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند، کربس و استیموس را به عنوان مشاور برای بازسازی برندش انتخاب کرده است.این حمله بزرگ  توسط مهاجمان روسی اجرا شده بود و شرکت‌های زیادی  مورد هدف قرار داد .

 کربس در گذشته مدیر مؤسسه CISA بود که یکی از مهمترین سمت‌های سایبری در دولت فدرال آمریکا محسوب می‌شود. پس از این که کربس ادعاهای ترامپ مبنی بر بروز تخلف در انتخابات آمریکا را رد کرد، ترامپ او را از سمت خود برکنار نمود. هر چند کربس اعلام کرده که به برگزاری یکی از امن‌ترین انتخابات‌ها کمک کرده ولی وقتی هکرهای SolarWinds به همه آژانس‌های فدرال نفوذ کرده بودند، او مسئول مربوطه در CISA بود.

استیموس هم در گذشته و زمانی که هکرهای روسی حدود ۵۰۰ میلیون حساب کاربری یاهو را هک کردند، مدیر امنیت این شرکت بود.  استیموس خواستار «شفافیت بیشتر درباره مداخله روسیه و تجدید ساختار آن برای مقابله با بروز چنین مسایلی بود» که با مقاومت مدیر این شرکت روبرو شد. کربس، خبر این حرکت جدید خود و استیموس را از طریق انتشار توئیتی اعلام کرده است.

اگرچه هنوز مشخص نیست Krebs Stamos Group دقیقاً چه خدماتی را ارایه خواهد کرد اما در وب سایت این شرکت درباره موضوعاتی مثل برطرف سازی نقاط ضعف امنیتی صبحت میشود.

 

منبع : techrepublic

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.